Talare på Marketing Automation Success Summit
- Företag: NowBiz
- Bransch: Konferens
- Hemsida: www.nowbiz.se/
- Arbetsspråk: Svenska
NowBiz anlitade mig som en av deras talare på konferensen ”Marketing Automation Success Summit 2019” den 17 november 2019 på Münchenbryggeriet i Stockholm. Jag inledde dagen med att ge deltagarna en 30 minuters crash course i Marketing Automation. Så här stod det i programmet:
”Tina skall vägleda er in i Marketing Automation världen. Vad är egentligen Marketing Automation? Hur hänger begrepp och olika system samman? Vad är potentialen och varför ska företag satsa på Marketing Automation? Vad för hygienfaktorer bör man ta hänsyn till? Detta är alla frågor som Tina kommer att beröra. Helt enkelt, hon kommer att ge en 30 minuters crash course i ämnet som du kan ta med dig under dagen för att får ut maximalt av konferensen.”
Behöver kanske du en talare till ditt event? Eller ditt företag skulle vilja genomföra en workshop om Marketing Automation eller Marketing & Sales Operations? Kontakta mig gärna, så kan vi diskutera hur vi bäst kan anpassa detta utifrån dina behov och önskemål.
Mer information om konferensen har jag hämtat från hemsidan:
”I takt med digitaliseringen och de möjligheter den för med sig så ställs det helt nya krav på kompetenser och kunskaper om datadriven marknadsföring, digitala kanaler, kampanjhantering, analys & rapportering, Lead management, ROI, IT-integration, system, AI (Artificiell intelligens), kundservice och support.
Framöver kommer personifiering och automatisering att vara dem primära drivaren av marknadsföring för tillväxt och ökad lönsamhet. Nya framsteg i teknik, data och analys möjligör för marknadsförare och säljare att skapa personifierade och automatiserade upplevelser. Det handlar om att skapa en sömlös och personaliserad kundupplevelse över olika kanaler, det vill säga rätt budskap vid rätt tidpunkt i rätt kanal till rätt person.
Lär från många praktikfall, forskare och experter. Nätverka med andra deltagare, utställare och sponsorer. Du kommer att få med dig massor av nya infallsvinklar på dina utmaningar samt idéer och konkreta tips vad gäller framtida möjligheter inom Marketing Automation området.”