Tjänster

Jag är en erfaren och engagerad projektledare med 25 års erfarenhet inom projektledning, förändringsledning och digital transformation. Har arbetat med både B2B och B2C, samt kända varumärken som Securitas, BoKlok, Qlik, BTJ, Aller Media och Skanska. Specifik fokus har varit på systemimplementationer inom CRM, ERP, PIM, Marketing Automation, BI, CMS där verksamheten och IT måste samarbeta. Men även generell projektledning av diverser marknad- och säljaktiviteter.

Jag är kompetent i både vattenfalls- och agila projektmetoder. Jag har stark fokus på relationer, kommunikation och att driva framgångsrika digitala transformationer och förändringsprocesser. Jag är en resultatdriven projektledare med en bevisad meritlista och förmåga att navigera komplexa och affärskritiska projekt med hög kvalitet, inom tidsram samt budget.

Med min långa erfarenhet inom projektledning, förändringsledning IT samt marknadsföring kan jag erbjuda ditt företag värdefull och effektiv support genom mitt bolag Tina Jensen AB. Främst gällande Projektledning, Marketing & Sales Operations och Digitalisering.

Uppdragens omfattning kan vara allt från kortare till längre karaktär. Kanske behöver du en interim resurs under tiden du rekryterar eller en tillfällig resurs för att implementera ett nytt system eller arbetsprocess. Du har kanske kommit till det läget i verksamheten att du behöver sätta upp en marknadsföringsfunktion. Ditt marknadsteam kanske behöver mer kompetens gällande exempelvis Marketing Automation i form av en workshop med mig, där jag kan bidra med min strategiska och operativa erfarenhet.

När du anlitar mig får du en konsult som är flexibel, ansvarsfull, lösningsorienterad, nyfiken, driven, van vid snabba förändringar och förutsättningar. Dessutom är jag ärlig, självgående, engagerad och suverän på att bygga relationer. Du får helt enkelt value for the money!

Projektledning & Förändringsledning

Förändringsledning handlar om att leda människor genom förändringar. Målet är att ge alla som berörs rätt förutsättningar att hantera, acceptera samt engageras i förändringen så att de känner sig redo att möta en okänd framtid, börja arbeta på ett nytt sätt och bidra till att förändringen lyckas.

Projektledning och Förändringsledning:

I min roll som projektledare har jag lett flera omfattande IT/digitaliseringsprojekt i olika
branscher – både B2C och B2B för varierande varumärken som Securitas, BoKlok, Qlik,
BTJ, Aller Media, Hemmakväll och Skanska. Oftast med fokus på systemimplementationer
och det förändringsarbetet som en sådan implementation kräver.

I dessa projekt har alltifrån:

  • Detaljerad projektplanering och projektexekvering
  • Kommunikation och rapportering till styrgrupp/ledning/intressenter
  • Budget- och riskhantering
  • Koordinera resurser och leverantörer
  • Kravinsamling och specifikation
  • Sprintplanering med utvecklare
  • Datamigrering (inkl tvättning och mappning av data)
  • System- och användartester
  • Utbildning och dokumentation
  • Driftsättning inkl Go live planering samt
  • Överlämning till Förvaltning.

Med min verksamhetsbakgrund i samverkan med min tekniska erfarenhet har jag en unik
kompetens att bygga broar mellan verksamheten och IT i denna typ av projekt. Mitt
arbetssätt präglas av ett starkt fokus på detaljerad projektplanering, kommunikation,
flexibilitet och ledarskap.

En annan aspekt av min karriär är fokus på digital transformation och förändringsledning inom en verksamhet. Exempelvis fokus på digitaliseringen av Marknad- och Säljaktiviteter. Kanske har du gjort en dyr investering i ett system som inte används t.ex. CRM? Då kan jag coacha förändringsarbetet framåt för att optimera resultatet av investeringen.

Marketing & Sales Operations

“Marketing and Sales Operations is a thorough, end-to-end operational discipline that leverages processes, technology, guidance and metrics to run the Marketing and Sales functions as a profit centers and fully-accountable business.”

Projektledning och Produktion inom CRM och Marketing Automation:

  • Marknadsstrategi, Change Management, Processer/Arbetsrutiner och Definitioner.
  • Säljprocesser och Sales Operations.
  • Förstudier, Kravspecifikation, RFPs, UATs, Leverantörssamarbeten m.m.
  • Data Management tex Data Quality, Data Mapping och GDPR.
  • Lead Management inkl Lead Generation, Lead Scoring, Lead Nurturing och Lead Routing.
  • Kampanjexekvering, Målgruppsurval och Kundupplevelse/Kundresan.
  • E-mail Marketing, SMS Marketing, SEM (SEO+SEA), Sociala medier.
  • Marketing & Sales Intelligence, Analys, Rapportering och KPI:er.
  • Dokumentation, Utbildning, Workshops och Superuser.

Som Marketing Technologist agerar jag som länken mellan Marknad/Sälj och IT i ert Marknad/Sälj-team. Jag kan översätta verksamhetens och marknad- och säljteamens behov då jag själv jobbat både strategiskt och operativt med Marknadsföring i nära samarbete med Sälj, jag förstår de tekniska förutsättningarna i olika system (tex CRM, CSM, Google-verktyg) och kan säkerställa er kravställning gentemot IT. Helt enkelt dra kommersiella slutsatser och samtidigt ha djup teknisk och digital kompetens – både på strategisk och operativ nivå.

Kontakta mig om du vill veta mer!